Bokbloggsfråga - Bokcirklar
 
Jag tänkte att jag skulle hoppa på Veckans bokbloggsfråga som en uppvärmning inför Bokbloggsjerkan som jag har sett dragit igång igen. Frågan den här veckan är: Är du med i någon bokcirkel?
 
Nej, jag är tyvärr inte med i någon bokcirkel men det är något som jag verkligen skulle vilja vara. Så om någon tror sig bo i närheten av mig och vill starta en bokcirkel så hojta! Jag läser allt och kan tänka mig att diskuter allt. Det känns så himla drömmigt att ha en bokcirkel på något sätt, gärna med god mat och rött vin inkluderat. Jag känner att det är lite av en förutsättning för min bokcirkel. Mat + Litteratur = Bästa av två världar! 
 
Man kanske till och med kan ha en sammanslagen bok/vincirkel? Jag skulle väldigt gärna bli lite mer hemma bland röda viner, kunna någon druva eller veta ungefär vad jag gillar. Nu blir det att jag går in på systembolaget, väljer prisklass, blundar och väljer på måfå. Jag får helt enkelt göra en efterlysning på litteraturintresserade vinkännare på Öland. 
 
Eller också får jag helt enkelt börja delta i Emma Watsons bokklubb
#1 - Monika

Öland ligger inte direkt nästgårds, men jag vill ha exakt en sådan bokklubb som du beskriver :)

Svar: Vi får leta vidare!
Carolina Edvinsson

#2 - Lottens bokblogg

Mat och bokprat är det bästa som finns :-)