Fredagsfråga - Bokvänner
 
Årets första bokbloggsjerka för mig och så blir det en ganska svår sådan. Nämligen: Topp 5 fiktiva karaktärer som du önskar vore dina bästa vänner (böcker/film/tv).
 
Jag brukar inte skapa en sådan relation till karaktärerna i böcker eller på film men jag ska försöka så gott det går att komma på fem bra potentiella vänner.
 
1. Hela FRIENDS-gänget
 
2. Jess från New Girl
En ganska ny bekantskap som jag tror att det skulle vara ganska kul att hänga med. Hon verkar ha vettiga åsikter liksom. Något annat tror jag dock inte att vi kommer att ha gemensamt, men ibland kan det ju fungera ändå?
 
3. Brooke från One Tree Hill
Oj, vad jag gillade henne när jag slaviskt följde serien.
 
4. Zelda som är skapad av Lina Neidestam
Jag tänker att jag förtydligar Zelda, så att ni inte tror att jag menar någon himla TV-spelskaraktär? Det finns bara en Zelda!
 
5. Hermione från Harry Potter
Jag tänkte inte ta med henne först eftersom jag har sett att hon redan är med på så många listor, men nu kom jag inte på någon annan. Hon är smart, läser mycket, gillar att plugga och gör vad som helst för sina vänner - så hon verkar ju vara en väldigt vettig vän att ha med ändå! 
 
 
#1 - Klimakteriehäxan

Fascinerande många som vill bli kompis med Hermione! Men i min kvintett finns hon inte med. Trots att jag gillar henne.

#2 - Vargnatts bokhylla

Håller med om Friends-gänget :)

#3 - Ewelina

Jag skulle också vilja vara kompis med Vänner-gänget! :)

#4 - Malin

Härliga Jess! Så skön!

#5 - A ROOM OF MY OWN

känner endast igen Hermione! måste bättra på mina TV-seriekunskaper

#6 - Bokhuset

Hermione är ju fantastisk, så det är inte konstigt att hon är med på många listor. :-)

#7 - KajsaLisa

Harmonie är nog min favorit här.

#8 - Monika

Jess verkar rätt trevlig, men jag tror inte jag hade orkat med henne några längre stunder :)

#9 - C.R.M. Nilsson

Hermione känns också som en bra vän att ha :) För att inte nämna Brooke. Den karaktär jag gillade allra mest i One Tree Hill.

#10 - anna

hermione och jess <33 så underbara, fast på olika sätt. friends-gänget skulle man nog också ha rätt kul med tror jag, kram på dig

#11 - Helen/Midnattsord

Fina karaktärer, många nya för mig!

#12 - Holavedsbruden Ewa K

Hermione igen :) Måste lära känna henne bättre. En dröm för en författare att skapa en så stark karaktär så att många vill ha henne till vän.