Måndagens Movie: Studentfesten
 
 
 
 
 
 
Titel: Studentfesten
Premiär: 19 april 2013
Längd: 99 min
Genre: Comedy
Medverkande: Anastasios Soulis, Filip Berg & Henrik Lundström
Betyg på Imdb: 5,4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling: Studenten är i antågande men tyvärr inte för grabbgänget som har lagt några år mellan sig själva och studentfirandet. Men det hindrar väl inte att man ska kunna gå på festen? Det gäller bara att lyckas bjuda in sig själv. Och när familjerna i en av landets rikaste kommuner ska ha studentfester vill de alltid bräcka varandra med så mycket trevligt folk som möjligt. Så planen borde vara vattentät för de tre grabbarna för det är ju bara att gå dit och låtsas som om man hör hemma, eller? 
 
Omdöme: Jag visste att det här inte skulle vara en av de bästa filmerna jag har sett i mitt liv, det var ju trots allt något som jag scrollade förbi på Netflix innan det var den jag tog för jag kände att det var den jag just då orkade med. Och till det ändamålet lyckades den fylla mitt behov! Filmen är väldigt grabbig och alkoholfylld och fånig men också stundtals faktiskt lite rolig. Det är liksom som en svensk American Pie och det finns inte särskilt många sådana vad jag kan komma på? Så kanske har den funnit sin nisch, fyllt en hål i svensk filmutbud som jag inte ens visste fanns. Nej, riktigt så är det kanske inte men den var trots allt underhållning. Det är lite pinsamt att säga det men det var den faktiskt.