Bokbloggsfråga - Bakom bloggen
 

Den här veckan är jag intresserad av dig som person bakom bokbloggen. Vad jobbar du med eller pluggar till? Är böcker, läsande och skrivande en del av din jobbvardag också, eller är det bara ett fritidsintresse? Trivs du med ditt jobb eller drömmer du om att jobba med något helt annat, i så fall vad? 

 
Jag jobbar som Barn- och Skolbibliotekarie men pluggar även Biblioteks- och Informationsvetenskap eftersom jag råkade få jobb innan examen. Så böcker och läsande är definitivt en del av min jobbvardag, även om det inte är böcker som jag kanske alla gånger skulle läst enbart för min egen skull. Jag älskar bilderböcker och böcker för unga vuxna men segmentet däremellan har jag lite svårare för att uppskatta rent personligen men det är klart att det fortfarande är kul att läsa.
 
Jag trivs jättebra på mitt jobb då det är väldigt fritt att forma själv. Sedan är det såklart kul att träffa barn i alla åldrar! Jag gillar kanske Skolbibliotekariedelen lite mer av min tjänst än Barnbibliotekariedelen då jag är en sådan som är intresserad av ungefär allt som har med skolan att göra och tycker att det är kul med pedagogik. Jag är dock en sådan som alltid strävar efter mer, så jag kommer så småningom att vilja ha nya utmaningar och nya arbetsuppgifter och ta mer ansvar. Någon gång i livet skulle jag nog även vilja testa på att vara min egen chef - inom ett område som jag absolut inte har någon aning om vad det skulle kunna vara! Men drömma kan man ju göra även utan en affärsidé.
 
 
#1 - Lion´s Library

Eftersom jag läser till yrken är det extra roligt att läsa och att du dessutom trivs så bra :) Låter så härligt!

#2 - Linnea

Härligt att få jobba med sitt intresse! :)