Fredagsfråga - Omslag
 
Det är fredag och tråkigt nog jobbar jag imorgon så den där trevliga fredagskänslan infinner sig inte riktigt men jag gör så gott jag kan. Vi kan ju börja med att bocka av veckans bokbloggsjerka:
Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?
 
Jag brukar inte reagera så mycket på omslagen men det är klart att det är det första som lockar till läsning och en bok som jag vill läsa nästan enbart på grund av omslaget, för jag vet knappt vad boken handlar om, är Everything Everyting av Nicola Yoon. Boken kommer för övrigt att komma ut på svenska i höst hos Bonnier Carlsen och då heta Ingenting och Allting. Jag hoppas för altl i världen att de behåller omslaget. Omslag som jag däremot inte gillar har oftast fysiska personer på framsidan alternativt är det ett så kallat filmomslag. Det gillar jag icke! 
 
 
 
 
 
 
#1 - Marie Eggimann

Somrigt och fint

#2 - Evelina

Filmomslag tycker jag inte heller om! Everything, everything är jag nyfiken på, vad kul att den ska komma på svenska!

#3 - Anonym

Jag väntar tills den kommer på svenska och jag hoppas de har kvar det vackra omslaget!

#4 - Fialia

Jag väntar tills den kommer på svenska och hoppas också de har kvar det vackra omslaget.

#5 - Boklysten

Jättefint omslag!

#6 - Monika

Filmomslag är så väldigt fel när det handlar om böcker :)

#7 - Klimakteriehäxan

Om NY Times har den på bästsäljarlistan är den förmodligen läsvärd.

#8 - Lion´s Library

Det omslaget är härligt :)

#9 - Lena

Ett jättefint omslag.

#10 - C.R.M. Nilsson

Åh, det var riktigt fint :) Nej, filmomslag gillar inte jag heller. Förstår inte riktigt poängen med det.

#11 - Vargnatts bokhylla

Filmomslag har jag också jättesvårt för.

#12 - A ROOM OF MY OWN

håller helt med. på samtliga punkter

#13 - Lotten

Det var ett snyggt omslag!

#14 - [Anna]

Filmomslag och många ansikten har jag jätte svårt för!

#15 - anna

Everything Everyting vill jag också så gärna läsa. Det ska vara en del illustrationer i boken också, vilket gör den ännu finare. Kram!

#16 - Holavedsbruden Ewa K

Jag måste erkänna att omslagen är viktiga för mig. Kanske lite fånigt men så är det.

#17 - Bokhuset

Håller med, gillar inte heller fysiska personer ( än mindre fotografier ) eller filmomslag.