Fredagsfråga - Pest eller Kolera
 
Veckans bokbloggsjerka lyder: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?
 
Först tänkte jag välja att läsa en bok per år, det var liksom mitt spontana svar. För då kanske jag äntligen skulle ta mig tid till de där riktigt tjocka böckerna som jag nu aldrig läser eftersom de ser så skräckinjagande långa ut. Men vid närmare eftertanke så skulle jag nog ha svårt att göra mitt jobb om jag bara fick läsa en bok per år. Som barn- och skolbibliotekarie känner jag ju att jag dels måste hålla mig lite uppdaterad men framförallt så vet jag inte om jag vill vara utan möjligheten att läsa högt för de som inte kan! De stackarna får dock klara sig utan slutet. Så förnuftet får gå före känslan den här gången!
 
 
 
#1 - Bokpool

Jag väljer att hitta på egna slut på böckerna.

Svar: Det är en smart lösning!
Carolina Edvinsson

#2 - Evelina

Ja, det skulle ju kunna bli lte problematiskt om man jobbar med böcker och man bara får läsa en bok per år... :)

#3 - Marie Eggimann

Ja men man får hitta på ett slut.

Svar: Det är mycket smart tänkt! :)
Carolina Edvinsson

#4 - A ROOM OF MY OWN

låt barnen och ungdomarna hitta på lämpliga slut! det kan bli spännande!

Svar: Ja! Det får man ju ändå göra med vissa böcker ;) Öppna slut och sådär.
Carolina Edvinsson

#5 - Vargnatts bokhylla

Hade blivit knäpp av att bara läsa en bok per år :)

#6 - Johannas deckarhörna

Verkligen ett dilemma den här veckan :)

#7 - Lion´s Library

Jag får hellre en massa läsupplevelser och valde det andra. Det var nog ett bra val för dig :)

#8 - Lotten

Ja, för din del var det ju ett logiskt svar!

#9 - Holavedsbruden Ewa K

Gillar din motivering ;)

#10 - Boklysten

Skulle nog inte klara mig på bara en bok så jag får fantisera ihop egna slut på alla böckerna jag får läsa.

Svar: Man får se dem som så kallade öppna slut allihopa :)
Carolina Edvinsson

#11 - Monika

Tror inte jag skulle klara att läsa böcker utan slut :)

Svar: Nej, det är verkligen ingen idealsituation..
Carolina Edvinsson