Lilla Berlin: Netflix & Chill
Titel: Lilla Berlin 5
Författare: Ellen Ekman
Antal sidor: 141 (Häftad)
ISBN: 97891 8650 9583
Publiceringsår: 2016
Serie: Lilla Berlin #5
Originaltitel: -
Första mening: -
 
Handling: Lilla Berlin fokuserar den här gången på dating, framförallt Tinder-dater och innebörden av Netflix & Chill.
 
 
 
Omdöme: Jag älskar det korta formatet som Ellen Ekman väljer, att låta fyra rutor eller en sida bilda en egen fristående historia. Det går att ta upp albumet och läsa några sidor, bläddra vidare och läsa några sidor på ett annat ställe och det går också precis lika bra att läsa det från pärm till pärm. När formatet blir så kort och koncist blir det samtidigt också så träffsäkert. Jag gillar det verkligen! Till det här albumet bad hon sina läsare att skicka in sina Tinderhistorier och albumet blir på så sätt så väldigt nischat och samtidsaktuellt. Jag tror att det finns en hög igenkänningsfaktor för de allra flesta, till och med för mig som inte har använt Tinder, eftersom ämnena spänner från högt till lågt.
 
Jag skulle nog säga att det här seriealbumet är roligt precis hela tiden, ibland kanske det kan kännas lite tramsigt men för det allra mesta är det träffsäkert och genom att använda satir blir det både roligt och samhällskritiskt på en och samma gång. Jag hade dock sett många av de här seriestripparna förut i andra sammanhang vilket kanske förstörde helheten lite. Jag hade förväntat mig nytt material som inte hade använts tidigare men det är ju lite mitt eget fel såklart. Kort sagt ett väldigt läsvärt seriealbum!
 
 
 
Betyg: 4/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
Böcker som jag tidigare har läst av Ellen Ekman:
 
#1 - Mari

Nå har jeg bestilt meg dette seriealbumet i julegave :D

Svar: Du kommer inte att bli besviken!
Carolina Edvinsson