Mina reaktioner på de nominerade till Augustpriset i kategorin Barn- och Ungdom
Precis som rubriken lyder tänkte jag ge mina reaktioner på de nominerade till Augustpriset. Jag nöjer mig med kategorin Barn- och ungdom eftersom jag inte hade läst någon av de nominerade i de andra kategorierna. Here we go:
 
Idag vet jag inte vem jag är, Ida Sundin Asp, Urax
Mycket välförtjänt! Gillar massor.
 
Ormbunkslandet, Elin Bengtsson, Natur & Kultur
Har inte läst den och kan då rimligtvis heller inte uttala mig om dess plats som nominerad.
 
Tio över ett, Ann-Helén Laestadius, Rabén & Sjögren
Jag har inte läst den här heller men har å andra sidan hört mycket bra om den.
 
Oj, en polis, Eva Lindström, Alfabeta Bokförlag
Hon är den som har blivit nominerad allra flest gånger, 11 nomineringar och 1 vinst - skam den som ger sig kanske? Men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog att förra årets bok var mycket vassare Alla går iväg. Då var det lite "synd" att När hundarna kommer kom ut samma år.
 
Djur som ingen sett utom vi, Ulf Stark & Linda Bondestam, Berghs Förlag
Mycket välförtjänt! Gillar massor.
 
Åka buss, Henrik Wallnäs & Matilda Ruta, Natur & Kultur
Har inte läst. 
 
 
Just nu, utan att ha läst samtliga alternativ så håller jag på Idag vet jag inte vem jag är av Ida Sundin Asp. Vi får väl se om jag håller kvar vid det alternativet när/om jag har läst samtliga.