Det här händer hos mig
 
Den här pocketvarianten av Norma av Sofi Oksanen började jag läsa (Hur fint omslag ju!) när jag behövde en bussbok förra veckan, sedan har jag inte fortsatt. Jag köpte den eftersom jag blev intresserad av den när jag lyssnade på när författaren pratade om den på Bokens afton i Kalmar men sedan har den blivit stående. Jag tycker inte att den på något sätt inte är läsvärd men den kräver sin läsare och nuförtiden är jag ingen rättvis läsare, jag behöver något enklare att sätta tänderna i just nu. En bok som jag däremot har läst ut är Kristina Ohlssons bok Syndafloder så den recensionen dyker upp här imorgon. 

Vad händer annars då? Just nu står jag i valet och kvalet kring huruvida jag återigen ska söka in till Masterutbildningen inom biblioteks- och informationsvetenskap på distans. Jag hoppade ju av den för två år sedan när jag började jobba men det känns som om jag kommer att ångra mig om jag inte fullgör den. Ser dock inte fram emot att börja plugga på heltid och jobba samtidigt igen, små kurser fungerar fint och är mest bara kul. Men detta.. 
 
#1 - Bokstund

Ser fram emot recensionen av Syndafloder! Såg den för några veckor sedan faktiskt och funderade på om jag skulle läsa den eller inte men annat kom i vägen. Ska bli spännande att se vad du tyckte om den! Och hoppas du lyckas klura ut hur du ska göra med jobb eller plugg :)

Svar: Jag tyckte att den var helt okej men inte mer, ändå glad att jag har läst klart och avslutat serien. Inte ofta man lyckas göra det liksom ;)
Carolina Edvinsson