En liten söndagsuppdatering


Jag skriver ju inte så mycket annat på bloggen är bokrecensioner nuförtiden och jag vet inte riktigt varför det har kommit att bli så, egentligen tycker jag ju att innehållet då blir tråkigt. I livet händer det en hel del just nu men närmast är väl att hösten har kommit. Imorgon börjar jag vara tjänstledig 25% eftersom jag känner att jag måste få klart mina studier någon gång, sker det inte nu så sker det aldrig. Jag har ju ett år kvar på Masterprogrammet inom biblioteks- och informationsvetenskap. Samtidigt försöker jag att inte sätta alltför stor press på mig själv, går det så går det och går det inte så går det inte. Världen går inte under om jag känner att det blir för mycket med både jobb och studier och bara för att andra ser ut att kunna balansera det galant så behöver inte jag kunna det. Jag försöker i alla fall att tänka så men det är ju inte helt lätt som ni vet. Jag ska ge det ett ärligt försök det ska jag verkligen. Dessutom är det bara i cirka två månader framöver, sedan slutar jag på mitt jobb och flyttar. Men mer om det en annan gång, nu är nu och just nu är det fortfarande söndag och den ska jag fortsättningsvis ägna åt att se på Modern Family.