Jag, Esters rester

Titel: Jag, Esters rester
Författare: Ester Eriksson
Antal sidor: 255 (Inbunden)
ISBN: 97891 7515 2196
Publiceringsår: 2017
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: -

Recensionsexemplar från Kartago förlag.

Handling: I det här bekanta men samtidigt lite annorlunda parallella universumet får vi möta typer som liknar Långben, Mimmi Pigg, Svampbob fyrkant och Bamse. Framförallt är det Ester i skepnad av Långben som vi får följa i jakten på killar via Tinder, hos psykologen och tillsammans med bästa kompisen Mimmi Pigg på en bar någonstans. 

Omdöme: Det finns en genomgående röd tråd i det här serielbumet men jag har stundtals lite svårt att följa den eftersom vissa sidor står för sig själva medan andra kräver att flera sidor läses i följd. Jag blir tyvärr inte överväldigad när jag läser det här och jag tror att det framförallt beror på att det inte finns någon igenkänning som klickar hos mig. Ibland ler jag lite inombords men jag skrattar aldrig högt. Ibland tycker jag att det blir lite sorgset men aldrig så att det känns. För mig faller tyvärr det här lite platt. Själva stilen med tuschteckningarna är jag dock väldigt förtjust i och jag gillar också själva idén om att använda redan etablerade seriefigurer och sätta dem i ett annat sammanhang. En poster med det motivet skulle jag väldigt gärna vilja ha på väggen här hemma. 

Betyg: 2/5

Köp den här: Adlibris & Bokus