Måndagens Movie: How to be single
 
Titel: How to be single
Premiär: 12 februari 2016
Längd: 110 min
Genre: Comedy, Romance
Medverkande: Dakota Johnson, Rebel Wilson, Leslie Mann
Betyg på Imdb: 6,1
Länk till Imdb

Handling: New York är en stad full med singlar som söker kärleken och Alice, Meg och Lucy är inga undantag. Alice träffar den erfarna singeln Robin och ger sig ut i nattlivet för att hitta sig själv, Meg tar tag i sin barnlängtan på egen hand och Lucy låter datorn utse potentiella kandidater. Vad de alla har gemensamt tillsammans med de resterande singlarna i New York är att de måste lära sig leva i en värld där definitionen av kärlek är under ständig förändring.

Omdöme: Jag vet inte vad jag hade förväntat mig men det var definitivt inte det här. Som komedi håller den verkligen inte hela vägen och jag blev så väldigt besviken på att även den här filmen följer strömmen och berättar historien om hur en kvinna måste finna en man för att känna att livet är fulländat. Karaktärerna lämnar en hel del att önska med andra ord. Robin blir aldrig mer än den tjocka sidekicken som ska tillföra humor till scenerna. Alice är den pryda lite tråkiga som ska ut i New Yorks nattliv. Meg jobbar hela tiden samtidigt som hon förnekar sin egen längtan efter barn och när hon väl tar tag i saken oroar hon sig bara för om hon ser tjock ut? Det var helt enkelt synd att filmen redan från början följde det klassiska mönstret och jag hade hoppats på en annan vändning.