Måndagens Movie: Bad moms

Titel: Bad moms
Premiär: 12 augusti 2016 (Sv)
Längd: 100 min
Genre: Comedy
Medverkande: Mila Kunis, Kathryn Hahn & Kristen Bell
Betyg på Imdb: 6,2
Länk till IMDB

Handling: Amy har ett lyckligt äktenskap, en blomstrande karriär, högpresterande barn och 365 perfekta hårdagar om året. Utåt sett har Amy det perfekta livet men under ytan bubblar det snart över av alla krav och hon befinner sig på bristningsgränsen till vad hon klarar av att hantera. Men vad skulle egentligen hända om hon gjorde precis som hon själv ville för en gångs skull? Om hon bara struntade i alla förväntningar? Amy får kontakt med två andra mammor i samma situation och tillsammans bestämmer de sig för att börja leva livet.

Omdöme: Finns det någon film tillgänglig gratis på en play-funktion som faktiskt håller måttet? Än så länge har jag inte hittat någon. Jag skulle dock ha en film att slöttitta på lite eller egentligen kanske mest ha som bakgrundsljud och till det fungerar väl den här filmen egentligen perfekt, man behöver inte följa med i handlingen för att se vartåt det barkar. Ungefär så i alla fall. Men jag kan ändå inte låta bli att bli lite besviken, trots att jag visste att det inte skulle vara någon höjdare, för det känns som en grabbfilm med kvinnliga skådespelare. Själva tanken på mammor som spårar ur kan väl vara god men då tycker jag inte att det ska göras på ett sätt som blir stereotypt grabbigt.