Vecka 16

Hej hej hallå! Inatt blev det inte mycket sömn men måndagen väntar ju inte för det, tyvärr! Den här veckan har jag ingenting planerat vilket känns skönt eftersom jag då kan ta dagen lite som den kommer. Idag är det sista dagen att anmäla sig till höstens universitetskurser. Viktigt! Glöm inte! Jag som sa att jag inte skulle plugga något i sommar utan vara ledig har inte bara anmält mig till några kurser i höst utan jag har även efteranmält mig till ytterligare en. Så kan det gå, hur svårt ska det vara att låta bli liksom? Men jag tänkte att en liten liten ynka kurs kan väl inte spela så stor roll? Det kan väl inte vara så jobbigt? Vi får väl se.

När det kommer till läsningen så har jag precis påbörjat Lögnernas träd av Frances Hardinge. Jag har inte kommit så långt men det är verkligen inte en typ av bok som jag brukar läsa. Jag menar den Viktorianska eran? Inslag av fantasy? Låter ju inte som min kopp te vid första anblick men jag är beredd att ge den en chans! När det kommer till recensioner på bloggen så finns det några som jag planerar att hinna med och det är framförallt bilderböcker. Som ni såg igår har jag ju fått hem Vi är syskon och Hunden, så dessa kommer eventuellt att recenseras i veckan. Jag hittade även ytterligare ett paket som måste ha kommit sent i fredags och i det så dolde sig Tågresan av Hannah Arnesen så den ska nog också upp på bloggen under veckan. Så det blir helt enkelt en barnvänlig vecka på bloggen! Kul tycker jag!




#1 - Evelina

En lite nyfiken fråga, vad läser du för kurser? :) Har själv sökt in till universitet i höst, önskar bara tiden skulle gå lite fortare så man får veta om man kommer in :)

Svar: I höst har jag tänkt att jag ska läsa Barn- och Ungdomslitteratur 30 hp (om jag kommer in men det tar jag typ för givet att jag gör)
Carolina Edvinsson