Helgfrågan - Vilken bok ser jag mest fram emot i vår?

Jo Nesbø har tagit sig an att göra en remake av Shakespeares Macbeth och Jo Nesbø är en av få författare som jag känner att jag måste läsa på en gång så fort han kommer ut med en ny bok och det här är såklart inget undantag. Men vad tror ni, borde man ha koll på Shakespeares Macbeth innan man tar sig an den här? Nej, jag kommer nog att läsa den utan att tänka att den har någon sådan anknytning. Enligt förlaget ska den innehålla en polis, blodbad, mord och ett trasigt förflutet - ord som triggar min läsning! Den 19 april ska man kunna hitta den i butik.


#1 - [Anna]

Ska bli intressant att läsa recensioner sen :)

#2 - Monika

Jag tror inte man behöver ha koll på Shakespeares Macbeth för att läsa denna. Så kommer jag att tänka i alla fall :)

Svar: Bra, då är vi två! :)
Carolina Edvinsson

#3 - Vargnatts bokhylla

Det låter spännande!

#4 - Cissi - Bokstunder

Jag har gillat den typen av böcker men har börjat ha allt svårare för det. Som tur vad är utbudet så stort ändå så jag lider knappast av det. Men Nesbö generellt är bra! Jag har ändå läst de flesta Harry Hole.

Svar: Ja, det är väl mest tack vare serien om Harry Hole som jag håller honom högt om jag ska vara ärlig.
Carolina Edvinsson