Vecka 27

Den här veckan är verkligen ett oskrivet blad. Förutom till helgen då det vankas festligheter. Lilla V har gått och blivit sjuk för första gången så det blir att vi får hålla oss hemma. Det betyder också att jag hoppas på att få en del läst den här veckan. Igår började jag på Utmarker av Arne Dahl och den är snart slut, alltså hittills väldigt bra! Jag tyckte kanske att första tredjedelen var bäst och att den har svackat lite nu men jag har drygt 100 sidor kvar så det hinner vända en gång till. Annars är det Leon av Mons Kallentoft som är nästa på tur tror jag. Jag har fått den serien rekommenderad till mig så många gånger nu att jag helt enkelt känner mig tvingad att ta upp den igen. Jag har ju läst första delen och sedan har jag trott att jag inte gillade den av någon outgrundlig anledning för när jag sedan kollade upp min egen recension så visade det sig att jag visst gillade den? Jag måste ha blandat ihop den med någon annan. Har ni också förvrängt minnet av en bok på liknande sätt? 

På bloggen den här veckan kommer jag förhoppningsvis att recensera ovan nämnda Utmarker av Arne Dahl, Nattmannen av Jørn Lier Horst, bilderboken Max och Maja: Den nya vännen och visa upp några böcker som jag beställde häromdagen. Vi får se lite hur mycket som hinns med. 

#1 - Hanneles bokparadis

Fint.