Heja, Heja!
Titel:Heja, Heja!
Författare: Martina Haag
Antal sidor: 177 ("pocket")
Första mening: "Lyft foten, sätt ner foten, lyft foten, sätt ner foten."
 
Det här är en bok om hur Martina Haag
gick från att kunna springa i tolv minuter
till att springa Venedig maraton.
 
Fast riktigt så är det inte,
det står inte hur hon gjorde det
utan mest bara att hon gjorde det.
Så mycket mer finns inte plats för på 177 sidor.
 
Jag hade förväntat mig att bli mer peppad
och mer tipsad och mer sugen
på att ge mig ut och springa igen.
För jag är en periodare, en person som
springer flera gånger i veckan ett tag
för att sedan helt och hållet sluta ett tag
och så fortsätter cirkeln så.
Hur gör jag med det Martina?
Vad ska jag egentligen tänka på,
förutom om hur jobbigt det är?
 
Den här boken känns mest som
ihopklippta krönikor.
 
Och visst tar Martina Haag till vara
på de små vardagliga ögonblicken
och gör dem relaterbara för alla,
en inte helt lätt uppgift.
Men jag övertygas inte.
 
 
Betyg: 2/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
Böcker som jag tidigare har läst av Martina Haag: