Månadens utmaning: Januari
 
Månadens utmaning: Januari
 
Den här månaden har jag valt att utmana mig själv till att läsa en bok som utspelar sig förr i tiden. Då menar jag inte dåtid som i förrgår eller för tio år sedan utan ännu längre tillbaka, vi snackar historiska tider. Jag läser nästan uteslutet aktuella böcker, sådana som utspelar sig i vår samtid där karaktärerna ringer i mobiltelefon och surfar på Facebook. Så nu behöver jag er hjälp för att få tag i en riktigt bra bok utan allt sådant! En bok som gör att jag glömmer bort att blogga, kolla facebook eller skicka sms.
 
Tips mottages tacksamt!
 
Vad utmanar ni er själva med den här månaden?
 
#1 - [Anna]

Arn böckerna kanske vore något? :)

Svar: Ja, hela serien står ju faktiskt här i bokhyllan olästa så det kanske vore något! :) Andra utmaningar man kan ha är exempelvis att läsa genrer som man annars inte gör eller en bok på engelska eller läsa ett visst antal sidor på en månad eller läsa en specifik trilogi/serie (:
Carolina Edvinsson

#2 - [Anna]

Har du några fler månads utmaningar på g? :)

#3 - C.R.M. Nilsson

Jag är svag för Sarah Waters, som skriver enbart historiska romaner. Jag tycker alltid det känns som om man är i den tid som hon skriver om. Oftast utspelar sig romanerna i det viktorianska London, men det finns även två stycken som utspelar sig på 1900-talet.

Svar: Ska jag definitivt kolla upp! Har faktiskt aldrig hört talas om henne, men kan ju bero på att jag är "svensk-deckare-insnöad" (;
Carolina Edvinsson