Breaking dawn

Breaking Dawn

Nu är det slut,
Twilight är över
och jag måste
gå vidare i livet.

Fast jag måste säga att det är skönt
att inte behöva vänta på nästa bok
eller att behöva läsa
framkrystade ord.

Det var fint så länge det varade.

Boken i sig är den
sämsta i serien, enligt mig.
Jag håller New Moon och Eclipse högst.

Det är en ungdomsbok, helt klart
för det märks
inte bara på språket
utan på det författaren inte skriver ut,
det som känns onödigt.

Jag vill inte avslöja något
men slutet känns väldigt,
och så levde de lyckliga i alla sina dagar.

Jag vill säga att den är bra
men det kan jag inte.

Handlingen intresserar mig knappt
och efter tre böcker
så har man tröttnat lite på storyn.

Den ger ett bra avslut,
det kunde ha gjorts annorlunda
för om Eclipse istället hade varit
sista boken
så hade läsaren själv fått bestämma.

Här lämnas inget åt fantasin.
Det här är ett avslut.
The End.


Tidigare böcker som jag har läst av Stephanie Meyer:
Om jag kunde drömma
New Moon
Eclipse


"You could run from someone you feared, you could try to fight someone you hated. All my reactions were geared toward those kinds of killers - the monsters, the enemies. When you loved the one who was killing you, it left you no options. How could you run, how could you fight, when doing so would hurt that beloved one? If your life was all you had to give your beloved, how could you not give it? If it was someone you truly loved?"