Hungerelden
Titel:Hungerelden
Författare: Jerker Eriksson & Håkan Alexander Sundquist
Antal sidor: 409 (pocket)
Första mening: "Mardrömmen kommer till Stockholm klädd i en koboltblå kappa, något mörkare än kvällshimlen över Djurgården och Ladugårdslandsviken."
 
Del två i triologin om Victoria Bergman.
 
Den här boken tar sin början
precis där den förra slutade,
så jag kan väl inte orda så mycket om handlingen.
 
Men Jeanette Kihlberg fortsätter jakten
på de mördade pojkarna som förekom i den förra boken
och i den här boken
tillkommer ytterligare mord.
 
Samtidigt som Victoria Bergmans liv
fortsätter att kartläggas, bland annat
av psykologen Sofia Zetterlund.
 
 
Den förra boken var snudd på en femma
medan den här tappar mig lite och trillar ner i betyg.
Det blir för mycket namn och kopplingar
och på slutet har jag ingen aning om
vad det egentligen är för samband alla har.
 
Den är fortfarande annorlunda
mot den vanliga svenska deckaren/thrillern,
den här är så mycket bättre
och innehåller så mycket mer
av allt.
 
Jag tycker främst om att
Sofia Zetterlund och Jeanette Kihlbergs
förhållande beskrivs så naturligt.
 
Och jag gillar att twisterna fortsätter att komma,
som läsare har du ingen aning om vad som ska komma näst,
även om du väldigt ofta tror att du har full koll på läget.
Och precis som förra boken slutar den här med en cliffhanger
som gör att jag redan har reserverat den sista delen i triologin.
 
 
Betyg: 4/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
Tidigare böcker som jag har läst av Eriksson & Sundquist:
 
 
#1 - Sara - en bokblogg

Sv: TACK! Då ändrar jag det. :)

#2 - bokenhanna

Åh, denna triologi tyckte jag var sjukt bra och spännande! Alla namn och kopplingar du tyckte var förvirrande (tyckte jag med) får sin förklaring i den tredje boken har jag för mig. Läs den! :)

#3 - Sara - Beasbokhylla

Läser tredje boken nu. Ska bli spännande att få reda ut alla frågetecken.

#4 - [Anna]

Har läst Kråkflickan och blev inte imponerad, den här står och väntar på mig. Du är driftig som tar tag i och läser på serierna, jag fastnar och insåg nu att jag har Massor av del 2 olästa... så nästa år får jag nog ha ett serie år :)