Paradisoffer
Titel:Paradisoffer
Författare: Kristina Ohlsson
Antal sidor: 403 (inbunden)
Första mening: "När flight 573 flyger in mot USA är det tidig kväll."
 
Ett fullsatt plan har precis lyft från Arlanda
och är på väg till New York när ett hotbrev hittas på toaletten.
En bomb påstås finnas ombord
och krav finns riktat både mot
den svenska och amerikanska regeringen.
Tiden de har på sig? Tills bränslet i planet tar slut.
 
Alex Recht och Fredrika Bergman är tillbaka
men arbetar numera på skilda håll.
Han som kriminalkommissarie
och hon temporärt på justitiedepartementet.
Men nu korsas deras vägar igen.
 
Tillsammans med Säpos Eden Lundell
blir de tre tillsammans de som leder utredningen.
 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva eller tycka.
Det är många som har riktat kritik mot boken
och att den inte alls uppfyller förväntningarna.
Jag kanske inte trodde så högt från början.
 
För jag tycker ändå att den är helt okej,
en vanlig bok att fördriva tiden med.
Den utspelar sig bara under några timmar
så tempot är sannerligen hektiskt.
 
Problemet är väl att den inte är särskilt trovärdig
och jag som har så dålig fantasi får extra svårt.
Slutet var inte direkt lysande heller, icke trovärdigt
och många trådar som lämnas onystade.
Så var det i och för sig genomgående genom hela boken.
 
 
Betyg: 3/5
 
 
Köp boken här: Adlibris & Bokus
 
 
Tidigare böcker som jag har läst av Kristina Ohlsson: