Vila i frid
Titel:Vila i frid
Författare: Sofie Sahrenbrant
Antal sidor: 377 (pocket)
Första mening: "Med korta steg gick hon längs den bågformade passagen, som var den snabbaste vägen till badet."
 
En känd skådespelerska hittas medvetslös
på spahotellet Yasuragi Hasseludden
och kort därefter hittas ett äldre par döda,
båda fallen verkar vara olyckor eller självmord
vid första anblick, men hotellchefen Peter Berg
tror att något mycket mörkare ligger bakom.
Har hotellet blivit utsatt för en seriemördare?
 
Emma Sköld blir polisen
som får ta hand om ett inte alltför vanligt fall.
 
 
Jag tyckte inte så mycket om Sofie Sahrenbrants
två tidigare böcker och jag gillar inte den här mer.
 
Det som är sämst är nog karaktärerna,
jag får inget intresse för någon
och de väcker ingen som helst sympati.
Sedan har vi det lite udda slutet,
som jag såklart inte ska gå in så mycket mer på.
 
Det här ska vara den första boken i en serie
om polisen Emma Sköld,
vi får se om jag hänger med på den resan.
 
 
Betyg: 2/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
Tidigare böcker som jag har läst av Sofie Sahrenbrant:
 
.
 
 
#1 - Malin

Tråkigt! Har den stående oläst i bokhyllan och nu blev jag inte mer sugen att läsa den... Jaja, någon gång blir det av!

#2 - bokenhanna

Har bara läst Vecka 36 och är heller inte så imponerad av Sarenbrandt.

#3 - Ada

Man kanske åtminstone kan stava författaren rätt när man ska recensera. Konsekvent felstavat var det åtminstone, alla tre gångerna, alltid något. Du ser ju rätta stavningen på bokomslaget. Så usel tycker jag definitivt inte att hon är som författare, klart läsvärd IMHO.

Svar: Ja, det var dåligt angående stavningen. Tur att jag åtminstone lärde mig till hennes senaste bok! Och det är väl tur att vi alla inte tycker om samma böcker, vilket dåligt utbud det hade varit :)
Carolina Edvinsson