Fredagsfråga - Vad jag läser just nu..
 
Den här veckan kräver inte bokbloggsjerkan någon längre utläggning utan frågan lyder enkelt och klart: Vad läser du just nu?
 
Det är dock lite pinsamt som bokbloggare att erkänna att jag inte läser något just precis nu, jag är lite mellan två böcker skulle man kunna uttrycka det, men min plan är att börja läsa Och bergen svarade av Khaled Hosseini då det inte är min bok och jag kanske borde lämna tillbaka den till dess rättmätiga ägare snart.
 
 
 
#1 - [Anna]

Måste ju vara sunt att inte läsa någon bok ibland jag läser för många samtidigt istället.. .

Svar: Hah ja jo så kan man ju också se det. Jag brukar hålla mig till en (:
Carolina Edvinsson

#2 - Vargnatts bokhylla

Den vill jag nog också läsa nån gång, gillade hans tidigare böcker :)

Svar: Jag har bara läst Tusen strålande solar, men Flyga drake har jag i bokhyllan så den kommer/ska väl också bli läst så småningom :)
Carolina Edvinsson

#3 - Monika

Ibland händer det ju faktiskt att man är mellan två böcker, i alla fall om man bara läser en i taget :)

Hosseinis bok vill jag också läsa.

#4 - Sanna

Mellan två böcker blir jag alltid lite vilsen. Men vilken intressant nästa bok, det måste kännas lockande att börja bläddra!

#5 - Helena, MsHisingen

Tror vi alla har varit mellan böcker ibland... Den som står på kö är jag riktigt sugen på, har gillat hans tidagare.

#6 - Gia - Bokfrossa

Mellan två böcker är det jobbigt att vara, jag brukar bli alldeles villrådig och inte veta vad jag vill börja på härnäst :) Men Och bergen svarade planerar jag med att läsa, står i kö på den på biblioteket men det är lång tid innan det blir min tur att läsa den så det slutar väl kanske med att jag köper den ändå :)

Svar: Haha ja, oftast brukar jag ha en "läsplanering" så jag vet vilken bok som står på tur men nu under sommaren har det blivit så att jag helt plötsligt kan välja vad jag vill ;)
Carolina Edvinsson

#7 - Jenny E.

Att vara mellan två böcker är väl inget att skämmas över. Det händer oss alla. :)

#8 - TinaO

Åh, jag känner igen känslan. Det är lite snopet att stå där och skruva på sig och erkänna att man inte har något på gång... Men det är ju ett övergående tillstånd, tack och lov! :)

#9 - Lena

Vill också läsa När bergen svarade. Får dock se om jag hinner det under hösten.

#10 - Cissi - Bokstunder

Jag har läst hans tidigare två böcker men inte helt känt för När bergen svarade än. Men den kommer säkert läsas någon gång.

Svar: Jag har bara läst tusen strålande solar. Flyga drake ska jag dock läsa någon gång är det tänkt eftersom den står i bokhyllan ;)
Carolina Edvinsson

#11 - Ewa K

Tror nog att det är bra med en läspaus då och då.

#12 - Mia Eggimann

Attans jag har inte läst något av denna författare.
Men hur i hundan ska man hinna allt..
Mia

Svar: Ne, den frågan brukar jag också ställa mig ;)
Carolina Edvinsson

#13 - Linda

Du är duktig på att fotografera! Mina bilder blir platta och tråkiga! Jag har en bok av Hosseini och hoppas jag hinner med den innan jag måste lämna tillbaka på biblioteket;).

#14 - Författardrömmar

Dett händer nog oss alla ibland :) Har inte läst nåt av honom, men tror inte att det är min typ av böcker.
Sv: Den är väldigt bra! Främlingen är en av de bästa böcker jag läst! :)

#15 - Boktjuven Ingerun

Haha! :)

#16 - Zelly

Jag läser två böcker samtidigt :) en tjockare och en lite mer lättsammare.

#17 - Freja

Jag är oxå mellan böcker just nu, ibland behöver en ju vara det oxå...