Top Five Tuesday - Omslag
 
Den här veckan handlar Top Ten Tuesday om omslagsfavoriter, jag har dock valt att ändra lite på frågan och ta upp de omslag jag tycker är snyggast av de som står i min bokhylla - antingen lästa eller olästa. Som ni kommer att märka så är jag inte speciellt fixerad vid omslag och tycker oftast att begreppet 'less is more' kommer väl till pass. Det har ju diskuterats fram och tillbaka om det är titeln, omslaget, baksidestexten, handlingen eller marknadsföringen eller en kombination av allt som gör att man plockar upp en bok. Jag kan säga att ett snyggt omslag bidrar men är absolut inte avgörande hos mig.
 
 
1. Fågelbarn - Christin Ljungqvist
 
 
2. Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl
 
 
3. Saeculum - Ursula Poznanski
 
 
4. Harry Potter and the philosopher's stone - J.K Rowling
 
 
5. Det enda rädda - Susanne Boll
 
 
 
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Saeculums och Fågelbarns omslag är verkligen snygga :)

Svar: Håller med! Synd bara att de svarta sidorna inte syns, fler böcker bore anamma det konceptet :)
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

Eftersom jag följde "reglerna" så kunde jag inte ha med Saeculum ;) men det omslaget är verkligen snyggt.

Svar: Ja, det är synd att textens upphöjning eller de svarta sidorna syns på bild ;)
Carolina Edvinsson

#3 - Ewelina

snygga omslag hela bunten :) Mitt favoritomslag är Fågelbarn :)

#4 - Lottens Bokblogg

Vad läckert det blir med sådana extrema närbilder!

#5 - Zelly

Mycket fina omslag på alla böcker :) Du tar alltid så fina bilder på dina böcker :)

Svar: Tack! :)
Carolina Edvinsson

#6 - bokdamen

Är lite svag för omslag, gillar dina bilder/omslag, snyggt! :)