Fredagsfråga - Tatueringar
 
Den här veckan handlar Bokbloggsjerkan om tatueringar: Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?
 
Mitt svar blir ett rungande ja, det skulle jag absolut kunna tänka mig att göra. De två ovan tycker jag är mycket snygga även om jag inte hade använt det typsnittet, storleken eller den placeringen. Citaten kommer från Where the wild things are och Shakespeare. När jag skulle tatuera mig första gången visste jag att jag ville ha ett citat på latin och att det skulle beröra frihet på något vis. Jag var inne på "Libertas inaestimabilis res est - Frihet är ett ovärderligt ting" eller "Liberae sunt nostrae cogitationes - Våra tankar är fria" men jag vågade inte riktigt ta något så långt första gången så det blev tatueringen nedan.
 
 
Ångrar jag den? Nej. Är jag helt nöjd med den? Nej. You only live once så att säga! 
 
 
 
#1 - Monika

Jag förstår ju att en tatuering är en typ av statement, men jag förstår inte alls grejen med dem :)

Svar: Det kanske är en generationsfråga ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Zelly

Åh vad fin den är :) Jag har också ett citat p ålatin på vänster handled, Alis meis volo propriis som betyder jag flyger med egna vingar. Älskar verkligen latin och dess citat.

#3 - Catharina

Fin tatuering (på andra men inte på mig)
Tusen tack för din kommentar om Wordpress, jag har läst ditt inlägg och alla kommentarer så nu ska jag ta tag i min "nya" reseblogg i Wordpress i helgen så får vi se hur det blir.
Trevlig helg!

#4 - Bokdamen

Snygg tatuering, kan uppskatta vissa på andra, även om jag inte vill tatuera mig. :)

#5 - Malin

Känns som om man ofta ångrar sin första tatuering. Då har man inte så stor koll på vad man gillar. Jag har gjort en cover-up på en av mina. Den på ryggen var jättesnygg!

Svar: Ja, alltså det kändes som om jag mest gjorde den för att jag var myndig och fick ;)
Carolina Edvinsson

#6 - Holavedsbruden Ewa K

Fin. Själv vill jag helst ha en på vaden.

Svar: Ja, på vaden kan vara snyggt! :)
Carolina Edvinsson

#7 - Vargnatts bokhylla

Det första citatet gillade jag verkligen!

#8 - Maddes bokblogg

Tycker den var jättefin!

Svar: Tack! :)
Carolina Edvinsson

#9 - Hanneles bokparadis

Latinet lever än.

#10 - Lottens Bokblogg

Nej, det är ju inte bara att ta ett bra citat, det måste ju vara "lagom" långt också.

#11 - Therése

Vilken fin den från Till vildingarnas land var! En favorit bland bilderböcker hos mig!

#12 - C.R.M. Nilsson

Fin tatuering :) Jag hade också tänkt tatuera mig när jag fyllde arton, men det blev aldrig av. Ska fundera lite till och sedan tror jag att jag kommer att göra en :)

Svar: Det är smart att vänta lite,min gjorde jag mest för att jag fick ;)
Carolina Edvinsson

#13 - Kajsa

Fin tatuering! Tatueringar är inget för mig dock.

#14 - Freja

Jag har fem tatueringar gjorda och flera i tanke som jag vill göra. Men ingen text, tänk om tatueraren skulle stava fel...

Svar: Haha, ja det är en risk som man får ta. Man får se till att ha lite uppsikt ;)
Carolina Edvinsson