#bokryggspoesimedkulturkollo
Kulturkollo har anordnat en stafett i form av bokryggspoesi och jag behövde bara snegla på bokhyllan för att få minst tio uppslag och då ville jag ju såklart vara med och dela dessa. Det kan vara så att jag har överdrivit lite i antal men det här var så himla kul att jag starkt funderar på om det ska få bli ett stående inslag på bloggen, så tack för inspirationen Kulturkollo! Mellan klockan 9.00 och 19.00 kommer det att dyka upp liknande inlägg som mitt bland diverse bokbloggar så håll utkik. Jag är med andra ord nästan först ut och jag hoppas att jag kan inspirera några att delta på antingen Twitter eller Instagram där det är #bokryggspoesimedkulturkollo som gäller. 
 
 
 
Himlen börjar här
Lilla stjärna
Jag ger dig solen
Ljus Ljus Ljus
Het
Förr eller senare exploderar jag
 
 
Rör inte mitt mord
Jag dödar
Monster
Män som hatar kvinnor
När mörkret faller
 
 
Det känns konstigt att vakna i sin egen säng
I mördarens rum
I djävulens sällskap
En märklig affär
 
 
 
Det kallas manshat
Att vara med henne
Flickvännen
 
 
 
Saker min son behöver veta om världen
Islamofobi
Nationalism
Roten till det onda
 
 
 
 
#1 - Sofia

Fantastisk bokryggspoesi!

Svar: tack!
Carolina Edvinsson

#2 - bloggbohemen

Åh, så många fina poesistycken du fick med där! Jag älskar den första och den sista lite extra mycket!

Svar: Tack! :)
Carolina Edvinsson

#3 - Kulturkollo

Visst är det kul! Fina dikter du fick till. :)

Svar: Ja, tack så mycket! Ska bli kul att inspireras mer av alla andra :)
Carolina Edvinsson

#4 - Vargnatts bokhylla

Jättebra dikter! :)

Svar: Tack! :)
Carolina Edvinsson

#5 - liza

Oj så fint ! 3an blev en favorit för mig ! :)

Svar: Åh vad kul! :)
Carolina Edvinsson

#6 - Anna

Härligt! Min favorit är den första - på alla hjärtans!

Svar: Tack! Ja, den passar ju just idag :)
Carolina Edvinsson

#7 - Malin

Tjusigt!

#8 - Signe

Så mye fint og morsomt :)

Svar: Tack! :)
Carolina Edvinsson

#9 - Mrs E

Den första var riktigt fin, de andra mörka men bra.

Svar: Tack.
Carolina Edvinsson

#10 - Nettan /the road so far

Vilka fantastiska dikter, härligt mörka!
Så imponerd av allihopa, personligen hade jag problem med att få till en enda.

Svar: Tack! Det som är bra med poesi överlag är ju att det egentligen inte behöver betyda något konkret, annat än för läsaren :)
Carolina Edvinsson

#11 - mia

Oj, vilka bra du fått ihop! Jag förstår att det var svårt att välja ut bara en.

Svar: Tack så mycket! :)
Carolina Edvinsson

#12 - Lottens bokblogg

Superbra allihopa men jag fäste mig lite extra vid den sista!
Jag körde på Instagram, funderar också på att göra detta till något återkommande.

Svar: Ja, det var ju himla kul :) Och det behöver ju inte bli så bra varje gång, det är ju lite grejen med poesi överlag tycker jag, så länge det betyder något för läsaren om det så bara är författaren själv ;)
Carolina Edvinsson

#13 - Läsresan

Åh, blir lite avundsjuk att du fick med Ljus ljus ljus, den hade jag gärna fått med också! :)

#14 - Gärdsmygen

Det var många posein du fick ihop!