The Host

The Host
Författare:
Stephanie Meyer

Jag kan erkänna med en gång att jag endast läste den eftersom den är skriven av samma författare som skrev Twilight serien. Annars hade jag förmodligen inte tittat åt boken för det är egentligen inte min typ av genre.

Jorden har blivit invaderat
av så kallade Souls
som lever i andras kroppar
som deras nya själar,
det finns dock några få människor
som fortfarande är fria
och som fortfarande är sig själva.

Melanie Stryder blir fångad
och en Soul planteras in i hennes kropp
som kallas Wanderer,
dock är Melanies egen själ så pass stark
att den inte tynar bort utan
nu är det två själar i en och samma kropp.

Till början försöker de båda få övertaget
men sedan förenas de mot en gemensam fiende,
en annan Soul som har till uppgift att leta reda på
alla kvarvarande människor.

Den är lite mycket Fantasy
för att jag ska tycka att den är makalöst bra
och huvudkaraktären är lite väl självoffrande,
till och med värre än Bella i Twilight
och det säger inte lite.

 Men det är kärlek, lojalitet, svek och äventyr.

Böcker som jag tidigare har läst av Stephanie Meyer:
Om jag kunde drömma
New Moon
Eclipse

Breaking dawn