Det femte vittnet
Titel:Det femte vittnet
Författare: Michael Connelly
Antal sidor: 490 (inbunden)
Första mening: "Mrs Pena vände sig mot mig och höll vädjande upp händerna."
 
Försvarsadvokaten Mickey Haller har det tufft,
det råder finanskris i USA
och även om brotten är lika många
så är det färre som har råd med en stor advokat.
Han tvingas att ta på sig många småjobb istället.
 
Men så dyker plötsligt ett mord upp
och en av hans tidigare klienter är misstänkt.
Mickey Haller är tillbaka på scenen igen.
Men om han trodde att det skulle bli lätt så misstog han sig grovt.
 
 
Det har tagit mig alldeles för många dagar
att komma igenom den här boken av Michael Connelly.
Jag vet inte vad som har hänt,
antingen med mig eller med Connelly
men vi passar inte ihop som handen i handsken längre.
 
Det blir segt, långdraget och twisterna kommer inte
förrän i slutet när de redan är alldeles för väntade.
Och utan att avslöja slutet, så kan jag säga att jag inte gillar det.
Det är absolut noll spänning och ingen cliffhanger.
 
Den är ju fortfarande välskriven och Connelly är påläst
för det känns som att befinna sig i en rättsal,
men jag vill inte vara där i nästan 500 sidor..
Han skriver att juryn ibland tröttnar på att lyssna
och det gör även jag som läsare.
 
Kom tillbaka med Harry Bosch nu och gör den bra!
 
 
Betyg: 2/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
Tidigare böcker som jag har läst av Michael Connelly: