Falla sönder - en mellannovell

Titel: Falla sönder
Författare: Tahereh Mafi
ISBN: 9789132162343
Antal sidor: 81 (e-bok)
Serie: Juliette #1.5 (Shatter me #1.5)
Första mening: "Jag har blivit skjuten."
 
Gåva från B. Wahlströms
 
Handling: Den här novellen utspelar sig vid samma tid som slutet av den första boken om Juliette men är skriven ur Warners perspektiv. Mannen eller pojken som på ytan verkar vara en iskall mördare men som vid en närmare blick döljer även djupare känslor. Speciellt för Juliette.
 

Omdöme: Med tanke på att novellen är så pass kort är det svårt att ge ett rättvist omdöme eller ens analysera den djupare på något plan, lite synd för mig är också att jag läste den här efter att jag hade läst den andra delen i serien om Juliette och redan hade fått en större förståelse för Warner än vad som ges i den första boken.
 
Det här är ingen novell som måste läsas för att till fullo kunna njuta av serien, utan är mer ett tillägg om man gillar serien så pass mycket att man bara vill ha mer. Det dyker inte upp något som man inte får veta ändå i den andra boken i serien. så för mig personligen kändes den lite överflödig.
 
 
Betyg: 2/5
 
Böcker som jag tidigare har läst av Tahereh Mafi:
Rör mig inte! (Juliette #1)
Rädda mig inte! (Juliette #2)