Fredagsfråga - Bästa boken i år
 
 
Det ska bli roligt att klicka sig runt bland alla bokbloggsjerkor den här helgen då det handlar om fullpoängare, borde ju finnas massor med tips att ta del av tänker jag för frågan lyder nämligen: Vilken är den bästa bok du har läst hittills i år?
 
Den starkaste läsupplevelsen hittills i år har varit En av oss: en berättelse om Norge av Åsne Seierstad. Den är lärorik, väldigt bra skriven, leder till eftertanke och så berör den ett väldigt viktigt och aktuellt ämne. Jag gillar verkligen facklitteratur som fängslar, som blir en lika stor fröjd att läsa som en skönlitterär bok samtidigt som man faktiskt lär sig en hel del nya saker. Så det här blir mitt tips till er. Här kan man även finna ett smakprov ur den
 
 
#1 - Anna

Visst var det en väldigt bra fråga? Boktips i varenda blogg :-)

Svar: Ja men eller hur! :)
Carolina Edvinsson

#2 - Holavedsbruden Ewa K

Jag har inte läst så många böcker i år än, men hade ändå lite svårt att välja.

#3 - anna

Spännande val!

#4 - Helena, MsHisingen

Helt okänd bok för mig, men att veta mer om Norge är kanske inte fel :)

Svar: Det handlar om Breivik och Utøya.
Carolina Edvinsson

#5 - Monika

Någon gång kommer jag att läsa någon bok om Utøya och Breivik. Vilken och när vet jag inte än.

Svar: Jag rekommenderar verkligen denna i så fall!
Carolina Edvinsson

#6 - Johanna

Ett bra tips! Jag väntar på att den ska komma som pocket till sommaren.

#7 - Johanna

Ett bra tips! Jag väntar på att den ska komma som pocket till sommaren.

Svar: Pocket är bra, hoppas att du kommer att uppskatta den :)
Carolina Edvinsson

#8 - Johanna

Ett bra tips! Jag väntar på att den ska komma som pocket till sommaren.

#9 - Funderskan

Har man torka på idéer för vad man ska läsa är det här perfekt! ^^

Svar: Haha, ja om nu det någonsin kommer att ske ;)
Carolina Edvinsson

#10 - Kajsa

Intressant val. Tack för tipset. :)

#11 - Mia Eggimann

Toppenfråga ju, men kanske lite jobbigt för plånboken.
Mia

Svar: Haha, ja det är väl en möjlig konsekvens av det hela ;)
Carolina Edvinsson

#12 - inger

Ååhhh, den finns också på min läsplaneringslista...
/inger

#13 - Sanna

Den har jag inte vågat mig på, det kanske jag borde göra då...

Svar: På grund av ämnet? I så fall kan jag varna för att den är ännu hemskare än vad man först kan tro,..
Carolina Edvinsson

#14 - annelie

Vad smart att lägga ut ett smakprov så där, det borde folk göra oftare även i vanliga recensioner :)

Svar: Ja, det kanske inte är en så dum idé :)
Carolina Edvinsson

#15 - Malin

Är väldigt sugen på den boken!

#16 - Boklysten

Den vill jag definitivt läsa!

#17 - Anna

Vill definitivt läsa denna. Tack för påminnelsen! :)

#18 - Maddes bokblogg

En bok jag har funderat på att läsa!

#19 - Stockholmsflickan

Är övertygad om att det är intressant läsning. Vill gärna läsa den någon gång framöver!

#20 - C.R.M. Nilsson

Det verkar vara en väldigt bra bok och jag vill nog läsa den någon gång i framtiden. Men det känns inte som om det är något jag riktigt orkar med just nu.

#21 - Lottens Bokblogg

Den hamnade på min läslista efter att jag läst din recension!

Svar: Hehe, glad att jag kan vara till hjälp ;)
Carolina Edvinsson

#22 - Vargnatts bokhylla

Det är en bok jag är intresserad av att läsa.

#23 - Lena

En bok jag inte hört talas om. Tack för tipset!

#24 - Zelly

Tack för tipset :)

#25 - Freja

Den har jag inte läst, tack för tips!