Tematrio - Andra världskriget
 
En tematrio, det var längesedan det syntes till på den här bloggen men nu tänkte jag att det var dags igen! Den här gången är det Andra Världskriget som är temat och här är mina tips:
 
 
 
 
1. Leon Leyson - Historien om Leon
Jag har tyvärr inte sett filmen Schindlers list, snart är jag väl den enda? Men en bok på ämnet har jag minsann tagit till mig.
 
2. Heinz Heger - Männen med rosa triangel
En bok som är språkligt lätt att ta till sig men som berör desto mer.
 
Så himla fin tycker jag!
 
 
 
Bubblare: Jag håller faktiskt på och lyssnar på Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson i bilen. Den kommer nog att vara med på listan nästa gång har jag en känsla av.
 
#1 - Helen

Heinz Heger är jag nyfiken på och så även Rosenberg. Tack för påminnelsen!

#2 - Joelinda

Nej, jag har inte heller sett Schindlers list. Den kom vid en tid i mitt liv då jag faktiskt inte mäktade med en till tragisk historia - och sedan har det inte blivit av. Jag har inte sett Titanic heller, men det får man väl skämmas för att säga...

Bra boktips!

#3 - Hanneles bokparadis

läst om böckerna men inte läst dem.

#4 - Monika

Jag har inte läst någon av dessa. Men jag har sett Schindlers list :)

#5 - C.R.M. Nilsson

Rosenbergs bok ska jag låna vid något tillfälle :-) Jag heter inte Miriam finns med på min lista!

#6 - Ewelina

Jag har inte läst "Ett kort uppehåll", men jag har tänkt göra det någon gång!

#7 - Lena

Jag har inte varken läst eller sett Schindlers list.