Gengångare
Titel:Gengångare
Författare: Jo Nesbö
Antal sidor: 561 (inbunden)
Första mening: "Skriken kallade på henne."
 
Harry Hole är tillbaka i Oslo
efter tre år i Hong Kong
där han har arbetat som någon form av livvakt.
 
Han återvänder till sin hemstad,
som är precis likadan som alltid
men ändå på något sätt annorlunda.
Gatorna är renare, dödsfallen på grund av knark färre
och allt verkar vara styrt av en enda man
som ingen någonsin har sett till.
 
Men det är inte därför Harry Hole återvänder,
han kommer tillbaka för att hans livs kärleks son behöver honom.
Oleg har blivit förälskad i fiolin,
ett nytt knark som har ersatt heroin
men som verkar lika beroende.
Dessutom sitter han åtalad för mord.
 
Men Harry tvivlar på att de har tagit rätt man,
han kommer tillbaka för att luska fram sanningen.
 
 
Som vanligt är böckerna om Harry Hole otroligt bra.
Även om det ibland kan bli lite för mycket action
och lite för mycket James Bond stunts,
ni lär märka om ni läser den.
 
Men böckerna har alltid en spänning och ett driv
som gör att det är i princip omöjligt att sluta läsa.
Dessutom, som gör det hela ännu bättre, är att
läsaren hela tiden kastas in i det oväntade.
Det går inte att förutspå nästa sida.
 
Det som gjorde att jag inte blev helt fast
var att jag inte riktigt minns vad som hände i den förra boken
och det störde mig ganska mycket till en början.
 
Nu vill jag bara att nästa bok kommer snabbt
så att jag inte glömmer bort denna,
men framförallt vill jag det på grund av slutet i denna...
 
 
Betyg: 4/5
 
 
Andra böcker som jag har läst av Jo Nesbö:
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
 
 
 
 
#1 - Johanna

Hej!
Jag hittade just din blogg och jag älskar att läsa böcker! Men det är så svårt att hitta bra böcker. Har du något tips?
Jag kan tipsa om Johan Teorin - Sankta psyko, den bästa bok jag läst på länge! :)
/Johanna