Månadsutvärdering - Juni
 
 
Böcker som lästes i Juni:
Cassandra Clare - Stad av skuggor
Camilla Grebe & Paul Leander Engström - Dirigenten från St Petersburg
Sapphire - Precious
Jo Nesbø - Polis
Dan Buthler & Dag Öhrlund - Uppgörelsen
Dan Buthler & Dag Öhrlund - Återvändaren
Suzanne Collins - Gregor från Ovanjord
Dan Brown - Inferno
 
Varav egna: 7
Varav lånade: 2
 
Antal sidor: 3 766
 
Bästa bok: Polis
Sämsta bok: Precious
 
Antal köpta böcker: 0
 
Kommentar: Äntligen fick jag läsa om Harry Hole igen och han gjorde mig verkligen inte besviken, det var ett lätt val att utse Månadens bästa bok den här gången. Även om Göran Rosenbergs bok kanske är viktigare. Överlag har det blivit en del tjocka böcker lästa vilket är ovanligt men samtidigt kul. Är även äntligen klar med serien om Jacob Colt vilket känns lite som en befrielse! Skulle dock inte förvåna mig om jag är snabb att läsa nästa bok i serien om det kommer ut en ny, bara för att kunna säga att jag har läst samtliga.. Nu är jag ju ändå på god väg.
 
Månadens utmaning: Den här månaden utmanade jag mig själv med att försöka läsa 4 500 sidor men jag gick dock bevisligen inte i mål. Det blev helt enkelt inte så mycket tid till läsande som jag hade trott. Jag har heller inte utnyttjat tiden speciellt bra om jag ska vara ärlig, det hade gått att nå upp till målet om jag bara hade lagt manken till.
#1 - Mia Eggimann

Jag måste läsa böckerna om Harry Hole alla säger de är så bra
Mia

Svar: Ja, i alla fall de senaste tycker jag :)
Carolina Edvinsson

#2 - Zelly

Måste skaffa Polis :)

Svar: Ja! Om du har tid för sträckläsning vill säga ;)
Carolina Edvinsson

#3 - Caroline - Bland böcker

Det var ingen dålig hög med böcker du hann ta dig igenom! Jag hade helt glömt bort att det blivit en ny månad och att man kanske ska summera månaden som gått...

Svar: Nae, sommaren rusar ju bara förbi tyvärr!
Carolina Edvinsson