Ett familjealbum
 
Titel: Ett familjealbum
Författare: Åsa Grennvall
Antal sidor: 102 (Inbunden)
ISBN: 9188 334 848
Publiceringsår: 2005 
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: -
 
Handling: En familj sett ur fyra perspektiv där det finns en del komplicerade problem som familjemedlemmarna ogärna tar itu med. 
 
 
Omdöme: Jag känner igen en del av materialet från Deras ryggar luktade så gott, jag är väl medveten om att det här albumet gavs ut först men tycker ändå att det känns som om jag har sett det här förut. Jag blir inte alls lika träffad som sist och det här känns inte alls lika genomarbetat som det nyare albumet. Teckningarna känns hafsigt gjorda och karaktärerna framställs som väldigt osympatiska samtidigt som det ligger tunga ämnen bakom. Eventuellt är det författarens sätt att göra upp med något förflutet men efter att ha läst hennes nyaste alster framstår det här nästan som banalt. Det glimtar till av riktigt bra reflektioner som att det psykiskt onda kan sätta sig som en fysisk åkomma, att det kan vara svårt att förstå varandra trots att man lever i samma familj eller att två syskon kan vara så olika som har haft likartad uppväxt. Men överlag så tycker jag tyvärr inte att det räcker ända fram och den största anledningen till det är nog att jag har sett det förut i mycket bättre tappning.
 
 
Betyg: 2/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
Böcker som jag tidigare har läst av Åsa Grennvall: