Nomineringar till Bokbloggarnas litteraturpris och mina kommentarer till dessa.
 
Nu har nomineringarna till Bokbloggarnas litteraturpris presenterats och de nominerade är titlarna nedan. Jag har dessutom fällt in en liten kommentar om hur jag tänker kring nomineringen, en högst personlig sådan ska påpekas.
 
En mörderska bland oss av Hannah Kent (Massolit)
En bra bok och jag förstår att den har blivit nominerad, även om jag inte valde den själv. Min recension på boken finns att läsa här.

Jag heter inte Miriam  av Majgull Axelsson (Brombergs)
Den här har hög utlåningsstatistik bland pensionärerna på mitt bibliotek och det är dessutom fortfarande lång kö på den trots att den gavs ut redan i mars. Känns dock inte alls som min typ av bok och jag kommer inte heller att läsa den.

En enda natt av Simona Ahrnstedt (Forum)
Författaren känner jag till men är inte helt bekant med just den här titeln. Jag tror att jag har hennes debutroman i bokhyllan så någon gång kanske jag vågar mig på att testa.

Eleanor & Park av Rainbow Rowell (Berghs)
En inte helt oväntad nominering med tanke på lovorden som har strömmat in från diverse bokbloggar. Den blev inte en favorit hos mig och min recension finns att läsa här.

Röd som blod av Salla Simukka (Rabén & Sjögren)
Den här vill jag läsa men jag har bara inte kommit till skott än!

Beckomberga: ode till min familj av Sara Stridsberg (Albert Bonniers förlag)
Jag har hört mycket bra om den här eller egentligen framförallt om författaren. Provar gärna!

Världens viktigaste kyss  av David Levithan (Gilla Böcker)
En av mina nomineringar som kom med! Jag hoppas verkligen att den vinner för det förtjänar den. Här finns min recension.

Onanisterna av Patrik Lundberg (Rabén & Sjögren)
Vill läsa massor! 

Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart (Lavender Lit)
Vinner den här vet jag ärligt talat inte vad jag gör. Min recension finns här.

Liv till varje pris av Kristina Sandberg (Norstedts)
Räcker det inte med ett augustpris? 

Kanske ihop av Johanna Lindbäck (Lilla Piratförlaget)
Nja, jag kanske kan tänka mig att läsa den här. Om den inte påminner för mycket om Vi måste sluta ses på det här sättet
 
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Den enda av de nominerade som jag har läst och nominerat är ju Världens viktigaste kyss, så det är den jag hoppas ska vinna ;)