Måndagens Movie: Harry Potter och dödsrelikerna del 2
Titel: Harry Potter och dödsrelikerna del 2 (Harry Potter and the deathly hallows part 2)
Premiär: 13 juli 2011
Längd: 130 min
Genre: Adventure, Fantasy & Mystery
Medverkande: Daniel Radcliffe, Emma Watson & Rupert Grint
Imdb-betyg: 8,1
 
Baserad på Harry Potter och dödsrelikerna av J.K Rowling.
Länk till recension på bloggen.
 
Andra filmer i samma serie:
Handling: Harry, Hermione och Ron har bestämt sig för att inte återvända till Hogwarts utan istället ägnar de tiden åt att leta upp och förstöra horrokruxer vilket ska hjälpa dem att besegra Voldemort en gång för alla. Det finns dock något i Harrys förflutna som ännu inte har kommit upp till ytan och när sanningen inte längre går att undvika inser han att han måste offra allt och lite till för att kunna besegra ondskan. 
 
Omdöme: Åter igen har tonen blivit mörkare och det går knappt att se att den första och den sista filmen i serien hör ihop, så stora är skillnaderna. Jag gillar ju det mörka men är glad att det fortfarande finns en gnutta humor i filmerna som gör att den postivia känslan inte glöms bort. Lite lång tycker jag att själva slutstriden blir eftersom det ägnas en hel film åt den men samtidigt hade jag inte velat ha den kortare heller, jag vet egentligen inte vad jag vill med den. Det känns lite som ett Sagan om Ringen-krig om någon förstår hur jag menar då. Men det är helt klart ett värdigt avslut på en filmserie som än idag håller måttet.
 
 
#1 - FrökenTV, bloggen om tv och film

älskar den!