Rum: en roadtrip genom psyket

Titel: Rum - en roadtrip genom psyket
Författare: Alex Schulman & Sigge Eklund
Antal sidor: 271 (Inbunden)
ISBN: 97891 8834 5578
Publiceringsår: 2017
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: "Vi har varit vänner i tio år."

Handling: När Alex Schulman och Sigge Eklund antog en lekfull utmaning som bestod i att rita sina psyken i form av en världskarta upptäckte de att de inte alls kände varandra så bra som de trodde, att de fortfarande hade mycket att upptäcka både hos sig själva och hos den andra. Utmaningen blev starten på den här boken som ger en inblick i deras innersta rum. 

Omdöme: Jag hade höga förväntningar på den här boken, för minnet av boken Tid: Livet är inte kronologiskt är att jag älskade den. Nu i efterhand kan jag ju se att det inte var någon fullpoängare när jag läste den men tiden har tydligen förstärkt min upplevelse av den. Väldigt bra tyckte jag att den var i alla fall och därför tänkte jag att den här borde vara minst lika bra! Riktigt samma nivå tycker jag dock inte att den håller. Jag vet inte vad det är men den träffar inte riktigt rätt hos mig helt enkelt. Jag tycker att den språkligt är genial och jag ser ju att båda författarna besitter varsin gåva men jag tror att det är temat som helt enkelt inte berör mig. I den här boken blir det också mycket tydligare att jag har lättare att känna igen mig i texterna av Alex Schulman, även om jag uppskattar texterna av Sigge Eklund också men de känns mer ojämna. Jag gillar helt enkelt hur Alex kan ta små ögonblick i vardagen och göra dem till något fantastiskt. Sigge svävar bort från mig lite för ofta, det blir för stora tankar och känslor som är svårare att reda ut. Däremot pluspoäng för en snygg och genomarbetad bok rent visuellt. 

Betyg: 4/5

Köp den här: Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Alex Schulman & Sigge Eklund:
Tid - Livet är inte kronologiskt

Böcker som jag tidigare har läst av Alex Schulman:
Skynda att älska