Lilla Berlin: Leva life
Titel: Lilla Berlin - Leva life
Författare: Ellen Ekman
Antal sidor: 157 (Häftad)
ISBN: 97891 8650 9507
Publiceringsår: 201
5
Serie: Lilla Berlin #3
Originaltitel: -
Första mening: -

Handling: Vi får fortsätta att följa storstadskaraktärerna i Lilla Berlin under 2010-talet där de brottas med samtidens bekymmer i form av till exempel hur man får till den perfekta bilden, hur man hittar en maskeradkostym som inte är sexy eller vad som egentligen menas med beach-redo.

 
Omdöme: Här tycker jag att Ellen Ekman verkligen har träffat rätt, stor igenkänning hos mig på många av serierna och det är klart att det tilltalar mig mer än om det går mig över huvudet. Jag gillar speciellt serierna där hon driver med människor och deras besatthet av sociala medier, något som jag själv verkligen kan känna igen mig i och särskilt jakten på den perfekta bilden. Jag är inte lika förtjust i de serierna som mest består av en karaktärs monolog, blir det för mycket text kommer jag på mig själv med att skumma trots att det bara handlar om fyra rutor och texten knappast kan klassificeras som lång. Lång för att vara serie kanske på sin höjd. Jag har ju tidigare sagt att jag har läst mig lite mätt på Lilla Berlin men nu har jag ändrat åsikt, nu vill jag bara ha mer! Rekommenderar er verkligen att läsa om ni får chansen.


Betyg: 4/5

Köp den här:  Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Ellen Ekman:
Lilla Berlin: Mina vänner (Lilla Berlin #2)
Lilla Berlin: Netflix & Chill (Lilla Berlin #5) 

Böcker som jag tidigare har läst av Elin Johansson & Ellen Ekman:
Veckan före barnbidraget

Böcker som jag tidigare har läst av Gudrun Schyman & Ellen Ekman:
Homeparty med Gudrun

Böcker som jag tidigare har läst av Charlotte Lanndebo & Ellen Ekman:
Olle och Bolle är bröder
#1 - Felicia

Du får gärna kika in på min blogg för att delta i en tävling där man kan vinna en inbunden bok av De fördärvade av Karin Slaughter! :)

#2 - Caroline

Hahah! Skrattade rakt ut till den första serien. Verkligen klockren!

Svar: Rekommenderar verkligen att läsa vidare då ;)
Carolina Edvinsson

#3 - C.R.M. Nilsson

Vad kul att du fastnade! :)