Månadsutvärdering - April
 
Böcker som lästes i april: 
Gina Dirawi - Paradiset ligger under mammas fötter
Wibke Brueggemann - Lycka är för losers
Helen Flood - Terapeuten
Karin Slaughter - I mörker gömd

Varav egna: 1
Varav lånade: 3

Bästa boken: Paradiset ligger under mammas fötter
Sämsta boken: Lycka är för losers

Antal köpta: 0

Kommentar: Det här är året då jag för första gången inte kommer att nå mitt läsmål. Enligt Goodreads ligger jag redan nio böcker efter, för att jag liksom ska vara i fas och det känns som att det är lite för många för att kunna ta igen. Vad är det som händer? Min förklaring till det hela är att läsning inte längre är något avkopplande för min hjärna, att jag hellre vill sysselsätta mig med något fysiskt som inte kräver så mycket tankeverksamhet. Herregud, vem har jag blivit? Jag hoppas att det vänder snart! 

Böcker som ej recenserades på bloggen: 
Anete Melece - Kiosken
Maria Trolle - Vem är jag?
Eva Staaf - Alla utom Allis
Kristina Brodin Murray - Ön
Stefan Casta - Larson har en dålig dag
Ji-Hyeon Lee - Dörren
Emelie Andrén - Bennis brandbil
Stina Wirsén - Vem vågar?
Eva Lindell - Vått och torrt