Lilla Berlin: So last year

Titel: Lilla Berlin - So last year
Författare: Ellen Ekman
Antal sidor: 157 (Häftad)
ISBN: 97891 8650 9293
Publiceringsår: 2014
Serie: Lilla Berlin #1
Originaltitel: -
Första mening: -

Handling: Hur skiljer man på en hipster och en gammal människa? Hur tacklar man neggoraggare? Hur bygger man upp självförtroendet igen efter att ha råkat ha kameran på selfieläge i en dålig vinkel? Och går det att äta maten utan att fota den först? Allt det här och lite till handlar Ellen Ekmans första seriealbum Lilla Berlin om. 

Omdöme: Hur kan Ellen Ekman vara så på pricken hela tiden? Hon tar situationer som de allra flesta av oss har befunnit sig i och belyser det utifrån så att det plötsligt uppstår någon slags komisk effekt, igenkänningen är hög på vissa av serierna. Pinsamt hög till och med. På tecknarstilen märks det att det är hennes första album, inte så att det är någon markant skillnad, men så att jag reagerade i alla fall. Innehållsmässigt kan jag dock konstatera att hon har varit bra redan från start. Om ni ännu inte har plockat upp serien Lilla Berlin så rekommenderar jag verkligen alla att göra det. Snart ska jag sluta tjata om dem på bloggen också, har bara ett album kvar nu. Sedan får jag gott vänta på nästa del som jag hoppas kommer ut snarast möjligt. 


Betyg: 4/5

Köp den här: Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Ellen Ekman:
Lilla Berlin: Mina vänner (Lilla Berlin #2)
Lilla Berlin: Leva life (Lilla Berlin #3)
Lilla Berlin: Netflix & Chill (Lilla Berlin #5) 

Böcker som jag tidigare har läst av Elin Johansson & Ellen Ekman:
Veckan före barnbidraget

Böcker som jag tidigare har läst av Gudrun Schyman & Ellen Ekman:
Homeparty med Gudrun

Böcker som jag tidigare har läst av Charlotte Lannebo & Ellen Ekman:
Olle och Bolle är bröder