Top Ten Tuesday - Karaktärer andra gillar
 
 
 
Tisdag och snart helg!? Nej, inte riktigt kanske men man kan ju leva på hoppet. Tisdag betyder i alla fall Top Ten Tuesday och den här veckan kör jag på en lite kortare variant över karaktärer som jag har väldigt svårt för men som andra tycks gilla. Ten Characters Everyone Loves But I Just Don't Get
 
 
1. Augustus Waters från Förr eller senare exploderar jag
Jag visste inte om jag skulle våga skriva det här men sedan gjorde jag det bara. Jag förstår inte grejen? Han säger bara saker som ingen människa på riktigt skulle ha sagt. 
 
2. William Wisting från bl.a. Vinterstängt
Jag vet inte om gemene man gillar den här karaktären men jag tycker att han kvalar in som tråkigaste polisen i en deckare så han får vara med här ifall någon mot förmodan skulle finna honom skoj!
 
3. Erica Falck från bl.a. Lejontämjaren
Det här är ju min hatkaraktär så hon måste ju också platsa på listan oavsett om hon generellt sett är omtyckt av andra eller inte.
 
4. Peeta Mellark från bl.a. Revolt
Jag är Team Gale, say no more.
 
5. Four från bl.a Allegiant
Supertråkig karaktär?
 
 
#1 - Monika

Ha ha, jag funderade på Erica Falck, men sedan kom jag på att det väl inte är någon som gillar henne :D

Svar: Haha ja jag vet, den var egentligen lite för lätt!
Carolina Edvinsson

#2 - Anna

Åh, Augustus glömde jag helt bort. Peeta funderade jag på, men jag gillar Hutcherson för mycket... Men när jag läste böckerna var jag 100% team Gale!

Svar: Så du blev heller inte störtförälskad i Augustus? Jag som knappt visste om jag vågade gå emot strömmen där, skönt med stöd! ;)
Carolina Edvinsson

#3 - Boklysten

William Wisting glömde jag ju helt! Där håller jag verkligen med dig!

Svar: Yeey! Alltid skönt att ha någon på sin sida ;)
Carolina Edvinsson

#4 - C.R.M. Nilsson

Jag håller med om Augustus. Däremot så gillar jag både Four och Peeta ;)

Svar: Åh vad skönt att någon är på min sida angående Augustus!
Carolina Edvinsson

#5 - bam

Team Peeta! *skapar bråk*

Svar: Haha! Kan inte ens föreställa mig hur det är möjligt ;)
Carolina Edvinsson