Lilla Berlin: Cute overload

Titel: Lilla Berlin - Cute overload
Författare: Ellen Ekman
Antal sidor: 157 (Häftad)
ISBN: 97891 8650 9552
Publiceringsår: 2015
Serie: Lilla Berlin #4
Originaltitel: -
Första mening: -

Handling: Vi fortsätter att få en inblick i vad som sker hos karaktärerna i storstaden Lilla Berlin under 2010-talet. 

 

Omdöme: Jag är ganska säker på att ni är trötta på mitt tjat om hur bra Lilla Berlin är och nu lovar jag att det är sista gången ni får höra om det på ganska länge på den här bloggen för nu har jag läst ikapp. Nu får jag tåligt vänta på att nästa album ska komma ut vilket jag hoppas sker snart. I del 4 av Lilla Berlin får vi fortsätta följa de återkommande karaktärerna i små mininoveller som sträcker sig över fyra rutor eller en sida. Jag läste hela albumet i ett svep och kan inte påstå att jag tröttnade men det går ju minst lika bra om inte bättre att läsa det lite pö om pö, då och då när man behöver piggas upp lite. Ellen Ekman fortsätter att behandla ämnen som feminism, hipsters, bakisångest och sociala medier men i det här albumet blir det också en hel del om gulliga djur. Med andra ord är det ämnen om högt och om lågt men den gemensamma nämnaren är att det på det stora hela har väldigt hög igenkänningsfaktor och känslorna skiftar från att vilja sitta bakom en skämskudde till att skratta igenkännande åt sig själv. 


Betyg: 4/5

Köp den här: Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Ellen Ekman:
Lilla Berlin: So last year (Lilla Berlin #1)
Lilla Berlin: Mina vänner (Lilla Berlin #2)
Lilla Berlin: Leva life (Lilla Berlin #3)
Lilla Berlin: Netflix & Chill (Lilla Berlin #5) 

Böcker som jag tidigare har läst av Elin Johansson & Ellen Ekman:
Veckan före barnbidraget

Böcker som jag tidigare har läst av Gudrun Schyman & Ellen Ekman:
Homeparty med Gudrun

Böcker som jag tidigare har läst av Charlotte Lannebo & Ellen Ekman:
Olle och Bolle är bröder