Månadsutvärdering - December
 
 
Böcker som lästes i December:
Sara Kadefors - Lex bok
Kristian Gidlund - I kroppen min: Vägsjäl
Timur Vermes - Han är tillbaka
Samantha Shannon - Drömgångare
Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg - Nyckeln
 
Varav lånade: 5
Varav egna: 2
 
Antal sidor: 2 655
 
Bästa boken: I kroppen min: Vägsjäl
Sämsta boken: Lex bok
 
Antal köpta: 0
 
Kommentar: Det här var väl ingen supermånad rent läsmässigt kan jag ju inte påstå men jag "förlorade" mycket tid runt jul. Jag tror att det är så också att jag läser mer när vardagen hägrar eller när jag har relativt mycket att göra (dock inte för mycket) för då har jag mer rutin på läsandet, när jag är ledig finns det ju så mycket annat som jag vill hinna med. 
 
Månadens utmaning: Den här månaden bestod ju utmaningen i att jag skulle ta mig tid att verkligen slå mig ner och läsa en längre stund, utan att ha en massa stressmoment igång samtidigt i huvudet som pockar på uppmärksamhet. Jag trodde ju från början att julledigheten skulle bjuda på lite gratistid men med facit i hand så blev det ju snarare tvärtom. Däremot har jag inte heller slagit mig ner och läst bara för att jag känner att jag "borde", utan har jag inte haft lust så har jag heller inte läst.