Månadsutvärdering - April
 
Böcker som lästes i April:
Kristina Ohlsson - Davidsstjärnor
David Levithan - Jag, En
Maggie Stiefvater - Kretsen
Tahereh Mafi - Rädda mig inte!
Andreas Roman - Doktor Joseph
Maria Sveland - Hatet
 
Varav egna: 6
Varav lånade: 3
 
Antal sidor: 2731
 
Bästa bok: Liten parlör för älskande
Sämsta bok: Hatet (tyvärr)
 
Antal köpta böcker: 6
 
Kommentar: Det kändes inte som om jag hade hunnit med att läsa så pass många böcker som det faktiskt blev. Jag har dessutom lyckats pricka in många bra böcker den här månaden, även om Hatet blev lite av en besvikelse. Två böcker av samma författare dessutom, i form av David Levithan, är mycket ovanligt. En utav dem håller jag dessutom i toppen av min lista. Det var kul att åter stifta bekantskap med Harry Potter, det var väldigt länge sedan sist och förmodligen den första boken som jag läser om. Dock på ett annat språk den här gången. Vet inte om jag ska fortsätta att läsa om dem på engelska eller om jag ska byta till svenska, de svenska står ju ändå i hyllan så det är ju både smidigare men framförallt billigare.
 
Månadens utmaning: Nu ska jag vara helt ärlig och säga att jag totalt glömde bort månadens utmaning, fast det löste sig okej ändå. Utmaningen var ju att bara läsa böcker från den egna bokhyllan, förutom sådana böcker som jag redan stod i kö för på biblioteket. Det enda "misstaget" blev Kurt Cobain finns inte mer och det visade sig ju vara en väldigt bra chansning så det är förlåtligt.
 
 
#1 - Lena - Bookheaven

Jag kände detsamma denna månaden trodde inte att jag hunnit läsa så mycket som jag faktiskt gjorde. Blev en smärre chock där faktiskt. Hehe trodde att jag högst läst 4 st och så bara VA? 6 stycken jösses! :D

Måste också börja ta mig igenom böckerna som står olästa i bokhyllan innan jag köper nytt igen, men det kommer ju så många bra spännande fortsättningar så möjligtvis slinker det med en eller två böcker hem ändå :P

#2 - Anette

9 stykker er jo superbra!! Jeg tror jeg når 7 denne måneden. Om du besøker bloggen min i morgen kan du legge igjen en link til dette innlegget :)

#3 - C.R.M. Nilsson

Jag funderar på om jag ska läsa om Harry Potter-böckerna nu i sommar. Det brukade vara en tradition tidigare, men nu har jag inte gjort det på två-tre år.

Svar: Jag har också tänkt läsa om dem under året, har inte läst dem sedan de kom ut nämligen.
Carolina Edvinsson

#4 - Anonym

Mörkrädd av Andreas Roman är verkligen bra. Håller på att ta sats för att läsa Någon i din säng, verkar läskig. Hoppas Doktor Joseph kommer på pocket!