Månadsutvärdering - Maj
 
Böcker som lästes i Maj:
Grannen - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Förlåt min vrede - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Andra andningen - Sofie Sarenbrant
En nästan vanlig man - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Saeculum - Ursula Poznanski
Underbara helvete - Jamie McGuire
Onda flickor - Alex Marwood
Berättelser från Engelsfors - Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Mord.net - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Det enda rätta - Susanne Boll
 
Varav egna: 5
Varav lånade: 5
 
Antal sidor: 3811
 
Bästa bok: Det enda rätta
Sämsta bok: Underbara helvete
 
Antal köpta böcker: 15
 
Kommentar: Att jag faktiskt läste mer den här månaden än förra månaden förvånar mig faktiskt med tanke på att jag har haft fullt upp med både jobb och kandidatuppsats, tydligen så går allt bara man prioriterar rätt. Sedan har jag ju haft lite otur med böckerna tycker jag då serien om Jacob Colt inte var vad jag hade hoppats på men snart är ju jag i fas i alla fall och det är ju alltid något. Underbara helvete är jag glad att jag har läst för att jag ska kunna kommentera den och diskutera den men det var ju minst sagt en upprörande upplevelse av många anledningar.
 
Månadens utmaning: Den här månadens utmaning var ju att endast läsa böcker i serier som jag hade påbörjat. Det gick ju verkligen sådär med tanke på att jag började på en ny serie men å andra sidan så höll jag mig ju till den väldigt mycket sedan. Jag är väl inte direkt besviken men jag hade önskat att jag hade gjort den här utmaningen bättre - jag har ju faktiskt inte uppnått resultatet av en enda avslutad serie.
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Jag tror nog att jag hoppar över Underbara helvete. Det känns definitivt inte som min typ av bok.

Svar: Hm, ne.. Vet inte vems typ av bok det är egentligen, definitivt inte ungdomsbok med tanke på karaktärerna.
Carolina Edvinsson

#2 - Ylva

Vad tyckte du om Engelsfors? Jag har inte läst, är lite skeptisk till serieformatet.

Svar: Ja ne, det var väl inget speciellt. Gick lätt och snabbt att bläddra igenom och mycket som redan framkom i de andra böckerna. Nog mest till för att fansen ska stå ut ännu längre till den tredje släpps ;)
Carolina Edvinsson

#3 - [Anna]

Jag skulle verkligen behöva koncentrera mig en månad på att läsa fortsättningar i serier men finns ju så många andra som man vill läsa oxå :P