Top Ten Tuesday - Bäst hittills i år
 
 
Idag är det valfritt ämne på Top Ten Tuesday (Top Ten Tuesday Freebie! Pick your own topic!) och då känns det ju som om jag borde kunna klara av att skapa en hel lista för en gångs skull. Det får bli ett enkelt ämne för jag har ju som ni alla vet vid det här laget inte så mycket tid att spela på. Just nu lever jag i ett flyttkaos med kartonger överallt i lägenheten, imorgon flyttar jag och börjar nytt jobb och samtidigt under tiden ska jag skriva två hemtentor och ta hand om en valp. Men ja, det får gå helt enkelt. Även om jag har lite svårt att se ett positivt slut på det hela. Åter till ämnet som jag bestämmer blir: Bästa böckerna hittills i år. Listan saknar inbördes ordning och innehåller de böcker som jag har givit antingen betyg 4 eller 5 under året. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Helen

Många fina böcker här. Nr 2 har jag läst men inte i år dock, blev nyfiken på en del på din lista.

Svar: Det är en mix av lite av varje och jag kan ju såklart rekommendera dem alla :)
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

Inte någon av dessa har jag läst.

#3 - Johanna

Har inte läst någon av dessa, så nu fick jag verkligen en massa nya tips :-)

#4 - Lottens Bokblogg

Funderade också på det ämnet :-)
Seierstads bok står högt på min lista faktiskt.