Top Ten Tuesday - Böcker jag inte kan förstå att jag har läst
 

Det är tisdag och det är Top Ten Tuesday och det är dags att radda upp några böcker som jag inte kan förstå att jag har läst. Temat är nämligen: Books I Can’t Believe I Read

1. Puma Swede - Mitt liv som porrstjärna
Jag behöver väl inte ens kommentera den här.

2. Tommy Hellsten - Du är mer än du anar: om konsten att bli vän med sig själv
Självhjälpsböcker och religion är två saker som jag är helt ointresserad av och i denh är boken finner man båda.

3. Bente Pedersen - Första dansen
Det här är en av de så kallade norska långserierna som alla tanter brukar låna på biblioteket och jag kände att jag var tvungen att läsa en för att se what all the fuzz was about men den var verkligen så som jag hade förväntat mig, ingen höjdare med andra ord.

4. Neill Strauss - The Dirt: Confessions of the World's Most Notorious Rock Band
Helt ointresserad av Mötley Crue men har ändå läst den här, oklart varför.

5. Paul Brannigan & Ian Winwood - Birth School Metallica Death
Är även helt ointresserad av Metallica.

6. Sylvia Day - Drama
En sexnovell som utspelar sig 1770? Nej tack.

7. Mikael Holmqvist - Djursholm: Sveriges ledarsamhälle
Jag tror knappt att man kommer längre utanför min läscomfort zone än såhär.

8. Niclas Christoffer - Airtight
Läs den inte.

9. Orson Scott Card - Enders spel
Jag har inte sett Star Wars och jag är ganska rädd för tanken på rymden. Är med andra ord ingen jättevan läsare av böcker som utspelar sig i rymden eller som kan klassificeras som Science Fiction. Gillar det inte helt enkelt.

10. George R.R. Martin - Kampen om järntronen
Ännu en genre som jag vanligtvis inte läser. Men Tv-serien däremot!







#1 - CissiG

Oj. Jag vill ju läsa det jag vill hihi lät jobbigare när jag skrev det än i tanken hihi men jag vill förstå varför jag har läst alla mina lästa böcker 😁😁 du förstår nog
Kram Cissi

#2 - Monika

Funderade på att göra den här listan, men jag kom inte på en enda bok som jag inte fattar att jag har läst :) Inte har jag läst någon på din lista heller, men Enders spel har jag faktiskt i hyllan (filmen var bra i alla fall).

Svar: Man kan ju tolka det som något bra också, en bok som har överraskat och som man inte hade tänkt läsa från början :)
Carolina Edvinsson

#3 - Vargnatts bokhylla

Ingen där som lockar till läsning! :p

Svar: Klokt tänkt ;)
Carolina Edvinsson