Månadsutvärdering Juli + Augusti + September
Böcker som lästes i juli + augusti + september:
Kent Wisti - I det här jävla landet
Jojo Moyes - Livet efter dig
Mats Strandberg - Monstret på cirkusen
Carina Bergfeldt - Sju dagar kvar att leva
Christoffer Carlsson - Oktober är den kallaste månaden
Pija Lindenbaum - Pudlar och pommes
Julia Hansen - Det växer
Elin Johansson - Veckan före barnbidraget
Klara Persson - Sören, Sören, Sören
Anton Bergman - Världens mesta Ester
Alex Schulman & Sigge Eklund - Tid: Livet är inte kronologiskt
Denise Rudberg - Disa
Kerstin Lundberg Hahn - Innan helgen är över
Moa-Lina Olbers Croall - I mitt namn
Liv Strömquist & Caroline Ringskog Ferrada-Noli - Kära Liv och Caroline
Pernilla Gesén - Jennas första
Monica Kristensen - Kolbarnet
Jenny Jägerfeld - Brorsan är kung
Mats Strandberg - Färjan
Flora Wiström - Stanna
Katarina Wennstam - Flickan och skammen
Mårten Sandén - Min bror monstret
Louise Penny - Mörkt motiv
Jakob Wegelius - Legenden om Sally Jones
Liv Strömquist - Uppgång och fall
Fredrik Backman - Björnstad
 
 
Varav egna: 8
Varav lånade: 11
 
Bästa boken: Björnstad
Sämsta boken: I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv
 
Antal köpta: -
 
Kommentar: Ännu ett löfte jag borde ge mig själv är att skriva månadssammanfattningen en månad i taget och inte slå ihop flera stycken, det är liksom lite jobbigare att göra såhär. Vi får se om jag lär mig något av det. Som ni ser är det bara en bråkdel av allt jag läser som faktiskt hamnar på bloggen, alla dessa bilderböcker och barnböcker som jag plöjer har jag liksom inte tid att recensera. Jag ska dock försöka plocka ut godbitarna varje månad och lyfta på bloggen, vilka de kommer att bli borde ni redan kunna ana. Men Om det är någon bok av de nedan som ni är extremt nyfikna på och om ni vill att jag ska lämna ett omdöme/en kommentar om dem så är det ju bara att hojta i kommentarsfältet. 
 
Filmer som recenserades i juli + augusti + september:
-
 
Böcker som ej recenserades på bloggen:
Mårten Melin - Flickan på kyrkogården
Ulf Stark - Djur som ingen sett utom vi
Eva Lindström - Oj, en polis
Chris Haughton - Godnatt allihop
Ingrid Olsson - Åse lånar en hamster
Stina Wirsén - Vems syskon?
Eva Andrén - Vägarbete och fordonstrubbel
Katerina Janouch - Ingrid och Ivar på skattjakt
Josefine Sundström - Sagasagor: studsmatta, simskola och en borttappad tigertass
Magnus Nordin - Jordkällaren
Martin Widmark - Modemysteriet
Måns Gahrton - Världens bästa fint
Emma Adbåge - Halsen rapar hjärtat slår: rim för 0-100 år
Tony Ross - Jag vill höra en saga
Per Gustavsson - Badbaljan
Renato Galindo - Min nya familj
Torsten Bengtsson - Lea spelar hockey
Maja Säfström - Fantastiska fakta om djur
Mårten Melin - Att vara eller inte vara: Dikter om dig
Christina Lindström - Leo och datorspelet
Kerstin Lundberg Hahn - Kaos i skallen
Kerstin Lundberg Hahn - Sista hållplatsen
Christina Wahldén - Du är modigast
Linda Sarah - Kompiskullen
Anna-Clara Tidholm - Kan du räkna alla stjärnor?
Philippe Corentin - Glöm inte att borsta tänderna!
Johan Anderblad - Bojan och brandbilen
Sofia Hedman - Eigon i blåbärsskogen
Jörg Mühle - Lilla kanin badar
Petter Lidbeck - Det vita huset
Eva Eriksson - Julia sätter sig
Camilla Gunnarsson - Viktoris nya tröja
Lotta Olsson - Något lurt
Moa Eriksson-Sandberg - Sigrid och Affe räddar djuren
Sofia Johansson - Nils hjälper laget
Åsa Storck - Baddräkten
Jenny Westin Verona - Kalle och Elsa rymmer
 
#1 - [Anna]

För mig har det blivit lite rutin att i slutet på varje månad ska jag skriva en sammanfattning om vad jag har läst, och även alla böcker ska vara recenserade.

Svar: Ja, det är min strävan att nå dit! ;)
Carolina Edvinsson